'Ik was jong en gezond, maar een ongeluk zit in een klein hoekje'

Aan het woord is de heer Zohre. Hij sloot vier jaar geleden een arbeidsongeschiktheidsverzekering af bij TAF. Eind vorig jaar moest hij noodgedwongen een beroep doen op zijn verzekering vanwege schouderklachten. Wij spraken met hem over zijn beweegredenen voor het afsluiten van een AOV en hoe hij de dienstverlening van TAF heeft ervaren.

Waarom sloot u een TAF GoedGezekerd AOV af?

Toen ik - na een periode van werken in loondienst - voor mezelf begon als ZZP’er, dacht ik na over de risico’s die daarbij horen. Ik was jong en gezond, maar zat veel op de weg en een ongeluk zit in een klein hoekje.  Ik sloot een arbeidsongeschiktheidsverzekering af om mijn inkomen te beschermen. Vooral ook omdat ik een gezin heb, waar ik verantwoordelijk voor ben.

Binnen mijn netwerk heb ik een beroep gedaan op specialisten die een vergelijkend onderzoek voor mij hebben uitgevoerd op het gebied van voorwaarden en prijs. TAF kwam daaruit als beste naar voren. Vandaar mijn keuze voor een TAF GoedGezekerd AOV.

En toen kwam het moment dat u een beroep op uw AOV moest doen…

Ja, dat was geheel onverwachts. Ik kreeg steeds meer pijn in mijn schouder en de klachten verdwenen niet vanzelf. Uit een MRI scan bleek dat er een scheurtje in mijn schouder zat. Om te voorkomen dat de klachten zouden verergeren, moest ik worden geopereerd. Ik nam meteen contact op met TAF om de operatie te melden. Ik kon alleen nog niet aangeven hoelang het zou duren voordat ik volledig hersteld zou zijn van de operatie, dat was vooraf moeilijk te voorspellen. 

Bent u tevreden over de afhandeling van TAF?

Jazeker, het enige puntje van kritiek dat ik kan noemen is dat ik veel informatie moest aanleveren. Dat was wat meer dan verwacht, omdat ik de meeste informatie bij de aanvraag van mijn verzekering ook al had aangeleverd. Maar nadat mijn medische situatie helder was, liet de maandelijkse uitbetaling niet lang op zich wachten en werd gehandeld conform contractbepalingen. De communicatie met mijn vaste contactpersoon binnen TAF verliep heel prettig. Alleen maar lof over haar wijze van communiceren en het behartigen van mijn dossier!

Voor het beoordelen van mijn gezondheid werd een onafhankelijk medisch adviseur ingeschakeld. Ook dat contact verliep prima.

Als ik TAF in drie woorden moet omschrijven zou ik zeggen: professioneel, komt afspraken na en prettig persoonlijk contact.

Hoe gaat het nu met u?

Ik herstelde in eerste instantie sneller dan verwacht. Na een klein half jaar ben ik weer gaan werken en hebben we in gezamenlijk overleg besloten om de claim te sluiten. Ik heb helaas nog wel last van een zogenaamde ‘frozen shoulder’, dat kan nog wel tot 9 maanden duren. Maar ik heb een positieve instelling en merk dat het iedere dag een klein beetje beter gaat. Ik kan in ieder geval weer autorijden en mijn werk doen, al moet ik het soms wat rustiger aan doen.