Voor ons heel normaal, voor onze klant een groot gebaar...
De heer Luuck van den Berg is al jaren bevriend met meneer en mevrouw Coehoorn, die samen een dochter hebben. Als meneer Coehoorn eind 2019 onverwachts komt te overlijden, moet mevrouw Coehoorn aanspraak maken op de TAF Overlijdensrisicoverzekering. Luuck ondersteunt haar daarbij en is blij verrast door onze persoonlijke aanpak en snelle afhandeling.
Luuck: “Een aantal jaren geleden is meneer Coehoorn erg ziek geweest. Hij is daar toen van hersteld, maar geschrokken was hij wel. Na zijn ziekteperiode stelde hij zichzelf dan ook een aantal vragen. Als hij komt te overlijden, laat hij zijn vrouw dan wel goed achter? Kan ze dan nog wel in haar eigen huis blijven wonen? Belangrijke vragen, maar nog geen antwoorden. Met een glaasje wijn hebben we er een avond samen over gepraat. Ik vertelde hem dat hij daarvoor een overlijdensrisicoverzekering af moest sluiten. Als hij overlijdt, dan kan zijn vrouw de periode tot aan haar AOW-leeftijd overbruggen. Adviseren over welke verzekeraar het beste bij hun situatie paste, dat kon ik helaas niet. Daarvoor had ik verder geen kennis van deze branche. Meneer Coehoorn heeft toen contact gezocht met een adviseur en sloot een overlijdensrisicoverzekering af bij TAF. Ik had er nog nooit van gehoord, tot twee maanden geleden…”
Persoonlijke aanpak was erg welkom in deze moeilijke periode
Want in december van vorig jaar is meneer Coehoorn onverwachts overleden. Omdat hij de financiën regelde voor het gezin, liet hij voor zijn vrouw een ingewikkelde puzzel achter. Deze loste Luuck samen met mevrouw en haar dochter op: “Er moest opeens van alles geregeld worden. Zo kwam ik er achter dat ze voor overlijden verzekerd waren bij TAF. Op de website van TAF heb ik dan ook direct een melding gedaan van het overlijden, zodat mevrouw zo snel mogelijk wist waar ze aan toe was. Het balletje is daarna meteen gaan rollen. Ik kwam in contact met Nicole Groenen. Zij behandelde de overlijdensclaim van meneer Coehoorn bij TAF. Nicole wist met begrijpelijke taal ons alles goed uit te leggen, wat ervoor zorgde dat de claimafhandeling van begin tot eind zeer vlot verliep. Maar wat ik nog het meest waardeer aan het hele contact is de betrokkenheid. Het begrip en medeleven dat wij mochten ontvangen deed zowel mevrouw Coehoorn als mij heel goed. Nicole had gevoel van waar de zaak over ging en dat maakte dat alles voortvarend werd opgepakt. Die persoonlijke aanpak was erg welkom in deze moeilijke periode.
Een hoop ellende is bespaard gebleven
Snel na de overlijdensmelding werd de claim door de verzekeraar geaccepteerd. Precies één week na dit bericht ontving mevrouw het bedrag al op haar bankrekening. Luuck: ‘We zijn erg blij dat de afhandeling zo snel is opgepakt. Dat vind ik uitzonderlijk, want ik zie dat andere instanties meer moeite hebben met het direct oppakken van onze vragen. Door de snelle en correcte afhandeling bij TAF hoefde mevrouw niet lang in onzekerheid te leven. Ze wist al snel dat ze haar huis niet tegen haar wil in hoefde te verkopen. Daarmee is dus een hoop ellende bespaard gebleven. Als het regelwerk achter de rug is, kan ze rustig nadenken over de toekomst. Samen met haar dochter komt ze er wel uit.”