Klantervaring: ‘Helaas raakte ik tot tweemaal toe arbeidsongeschikt. Beide keren was TAF er voor mij’

In 2008 sloot Jack Kemmere een arbeidsongeschiktheidsverzekering van TAF af. Hij sloot deze af in de hoop er nooit gebruik van te hoeven maken. Uiteindelijk bleek hij niet één maar twee keer een beroep te moeten doen op zijn verzekering. Hij vertelt over zijn ervaringen met TAF.

Geen financiële zorgen

“De verzekering heb ik al langgeleden afgesloten. Een kennis raadde mij de verzekering aan. Ik ben kraanmachinist, een zwaar maar ontzettend mooi beroep. Ik vond het een fijn idee om mij te verzekeren voor het geval ik een ongeval zou krijgen of een ziekte. Mocht er iets gebeuren dan  hoefde ik mij in ieder geval niet druk te maken over de financiën.”

Duidelijk, kundig en persoonlijk

Een paar jaar geleden werd Jack ziek: blaaskanker. Hij nam contact op met TAF om aanspraak te maken op zijn verzekering. “Je wereld staat op zijn kop. Je hebt veel zorgen over je gezondheid. Op financiële zorgen zit je dan niet te wachten. Het contact met TAF heb ik als prettig ervaren. Mijn contactpersoon was duidelijk, kundig, en vooral ook erg persoonlijk in het klantcontact. Ik werd bovendien goed op de hoogte gehouden van de voortgang. Ook het contact met de medisch specialist van Sedgwick (onafhankelijk medisch adviesbureau waar TAF mee samenwerkt, red.) was goed. Het was fijn dat door de maandelijkse uitkering van TAF ik me geen zorgen hoefde te maken over de financiën.”

Geen nummer

Na de diagnose volgde een operatie. “Van mijn dunne darm werd een nieuwe blaas gemaakt. Vervolgens onderging ik 6 chemobehandelingen. Wat ik enorm waardeerde aan TAF was de persoonlijke aandacht. Mijn contactpersoon belde om me succes te wensen of gewoon eens om even te vragen hoe het met me ging. Het is fijn om dan je verhaal kwijt te kunnen. Ik was geen nummer.”

Vorig jaar sloeg het noodlot bij Jack opnieuw toe. “Op een scan zagen ze iets bij mijn borst. Uiteindelijk kreeg ik de diagnose slokdarmkanker. Dat was een zwaar traject. Gelukkig was TAF er toen ook weer voor mij en heb ik dezelfde fijne contacten mogen ervaren. Inmiddels gaat het weer goed met me. De behandeling is aangeslagen.”

Prettig contact

Over zijn ervaring met TAF is Jack heel tevreden. “Zodra ik mij arbeidsongeschikt had gemeld kreeg ik een vast contactpersoon. Dat is prettig schakelen. Toen mijn contactpersoon vertrok, kreeg ik iemand anders toegewezen. Maar niets dan lof. Mijn dossier was prima overgedragen en de contactmomenten waren altijd erg fijn en persoonlijk.” 

Als Jack dan toch nog een verbeterpuntje moet noemen: “Ik moest regelmatig een machtiging regelen voor een inzage in mijn dossiers. Ergens snap ik dat wel, maar het zou prettig zijn als dit voor de klant makkelijker kan. Maar al met al ben ik erg tevreden over TAF en ben ik ben blij dat ik de verzekering heb afgesloten. Je kunt maar zo arbeidsongeschikt raken.” 

Meer over de TAF Ondernemers AOV