'Als je je zo inzet voor je klanten, dan versta je je vak'

Aan het woord is Marleen Sutter. Ze was bijna 9 jaar in dienst als technisch documentalist toen ze vorig jaar plotseling werd ontslagen. Gelukkig had ze een Maandlastbeschermer met werkloosheidsdekking afgesloten bij TAF. Ze vertelt over haar ervaring met TAF in de periode dat ze werkloos thuis zat.

‘Ik werkte bijna negen jaar bij mijn werkgever als technisch documentalist toen ik vorig jaar plotseling werd ontslagen. Dat viel ontzettend rauw op mijn dak. Voor het eerst in mijn carrière kwam ik thuis te zitten. Nooit gedacht dat dit mij zou overkomen. Hoe moest het nu verder? Onze financieel adviseur attendeerde me er op dat ik hiervoor een verzekering had bij TAF. En vanaf dat moment ging het balletje rollen.'

Een stapje extra

'Verzekeringen? Daar had ik geen kaas van gegeten, maar ik werd meteen goed geholpen door mijn vaste contactpersoon bij TAF. Ze nam rustig de tijd om mij uit te leggen hoe het claimproces in z’n werk gaat en welke documenten ik moest verzamelen en opsturen. Ze vertelde me dat ze een aantal documenten van het UWV nodig had. Maar helaas bleek er in de administratie van het UWV het een en ander niet te kloppen en was dit ook op korte termijn niet op te lossen. Dat betekende dat ik niet de juiste papieren van het UWV aan kon leveren bij TAF. Einde oefening. Althans dat dacht ik. Mijn vaste contactpersoon belde me op om te zeggen dat ze toch haar best voor me ging doen. Dat ik geen uitkering zou ontvangen als gevolg van foute papieren vanuit het UWV, vond ze namelijk erg vervelend. Ze heeft zich voor mij hard gemaakt. Uiteindelijk werd mijn claim geaccepteerd en kreeg ik toch al een uitkering. Later heb ik alsnog de juiste papieren van het UWV aan kunnen leveren. Ik ben haar erg dankbaar voor haar inzet. Als je dat doet voor je klanten, dan versta je je vak.'

Een uitkering voor het betalen van de vaste lasten

'Ik heb gelukkig weer een baan, maar de uitkering van TAF was in de tijd dat ik thuis zat zeer welkom. De uitkering die je ontvangt van het UWV is namelijk geen volledig inkomen. Een flinke aderlating. De uitkering van TAF zorgde ervoor dat ik en mijn man toch nog prima rond konden komen. Hadden we die niet, dan stonden we al snel in de rode cijfers. Vooral omdat we twee jaar geleden een nieuw huis hadden gekocht. De vaste lasten waren vrij hoog. Als je dan ineens geen baan meer hebt en je inkomen daalt fors, ben je blij dat je zo’n verzekering hebt afgesloten.'

‘Niets is zeker’

'Toen we ons huis twee jaar geleden kochten stond ik er niet bij stil om ons te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Onze financieel adviseur raadde het wel aan, en daarom besloten we het toch te doen. Bij TAF. We hadden er geen idee van dat we er één jaar later al gebruik van moesten maken. Het heeft ons erg geholpen om de periode te overbruggen totdat ik weer een baan had. Ik raad zo’n verzekering dan ook iedereen aan. Want niets is zeker.'